در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟
نوشته شده توسط : تینا

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

کشور ترکیه، یکی از مقصد های پر طرفدار در بین ایرانیان است. اگر برای بار اول می خواهید به ترکیه سفر کنید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که به عنوان پول نقد، لیره ترکیه را به همراه داشته باشید یا دلار آمریکا؟ با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

واحد پول ترکیه

واحد پول ترکیه، لیره است و آن را با واحد TRY یا TL نشان می دهند. واحد یکای خرد ترکیه، کروش نام دارد. هر صد کروش برابر با یک لیره می‌باشد. البته سکه یک کروشی در این کشور خیلی به ندرت استفاده می‌ شود.

برای سفر به ترکیه ببریم یا دلار؟

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

دلار، یک ارز بین المللی می باشد و به همین دلیل بهتر است در سفر خود به ترکیه، دلار به همراه داشته باشید. هم چنین دلار، در تمام صرافی ها مورد قبول است. اگر هم تصمیم گرفتید از ترکیه به شهر دیگری سفر کنید، دیگر لازم نیست نگران واحد پول آن کشور باشید، زیرا دلار در تمام نقاط جهان قابل استفاده است. هم چنین به دلیل افت قیمتی که ممکن است لیره پیدا کند، بهتر است دلار به همراه داشته باشید. اگر هم قیمت دلار بالا رفت، از افزایش آن، سود می برید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که در سفر به ترکیه، دلار به همراه داشته باشید و در صورت نیاز، مقداری از آن را به لیره تبدیل کنید. در ادامه در مورد تبدیل دلار به لیره صحبت می کنیم. قیمت تور مشهد

تبدیل ارز و صرافی های ترکیه

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

برای تبدیل دلار به لیره، باید به صرافی های DOVIZ بروید. شما در این صرافی ها، می توانید بدون پرداخت کمیسیون، پول خود را تبدیل کنید. بهتر است قبل از اینکه وارد صرافی بشوید، قیمت هایی که در تابلوی جلوی مغازه است را چک کنید. زیرا صرافی های مختلف ممکن است نرخ تبدیل متفاوتی داشته باشند. هم چنین رسید معامله تبدیل ارز را نزد خود نگه دارید تا در صورتی که در فرودگاه بازرسی شدید، مشخص باشد که این معامله قانونی انجام شده است. نرخ ویژه تور مشهد

زمان هایی که لیر بیشتر از دلار بدرد می خورد

با اینکه دلار، ارز بسیار مناسبی است اما گاهی اوقات ممکن است که لیره ترکیه بیشتر به دردتان بخورد. پیشنهاد می کنیم در برخی از ایام سال مانند عید فطر و عید قربان، لیبره به همراه خود ببرید، زیرا در این ایام صرافی ها فعال هستند و نرخ های تبدیل غیر منصفانه است؛ به همین دلیل اگر در ایام تعطیلی به ترکیه سفر کردید، بهتر است ۱۰۰ الی ۲۰۰ لیره به همراه داشته باشید.

چک ‌های مسافرتی در سفر به ترکیه

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

اگر شما به خاطر موقعیت شغلی خود، مجبور هستید در سفر خود به ترکیه، چک مسافرتی به همراه داشته باشید؛ این مساله را در نظر بگیرید، زمانی که به بانک مراجعه می کنید تا چک شما نقد شود، مبلغ زیادی به عنوان کمیسیون از شما کسر می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که فقط از چک‌ های مسافرتی با واحد پوند استرلینگ، یورو یا دلار آمریکا استفاده کنید. هم چنین استفاده از کارت‌ های اعتباری هم گزینه خوبی می باشد. 

 استفاده از کارت ‌های اعتباری در ترکیه

رایج ترین کارت های اعتباری که در ترکیه توسط مسافران استفاده می شوند، شامل ویزا کارت، مستر کارت و امریکن اکسپرس می باشند. این کارت های اعتباری در همه مکان ها از جمله هتل ها و رستوران ها کاربرد دارند. هم چنین در صورت نیاز، می توانید به یک دستگاه خودپرداز رفته و پول نقد برداشت کنید. بهترین تورهای مشهد

نکات مهم درباره تبدیل ارز ترکیه

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

•      اگر در سفر به ترکیه، قصد دارید دلار به همراه داشته باشید، لاز نیست نگران تبدیل آن باشید. هم چنین به مقداری که نیاز دارید، لیره بخرید. سعی کنید در آخر روز، لیره خریداری کنید تا در صورت کاهش قیمت لیره، از آن سود ببرید.
•      توجه داشته باشید که تمام دلارهایتان را در یک کیف نگه داری نکنید. بهتر است، دلار ها را در جیب های مختلف تقسیم کنید. هم چنین تمام دلار هایتان را در معرض دید دیگران حتی صرافی ها قرار ندهید. تورهای ارزان مشهد
•     پیشنهاد می کنیم، به قیمت هایی که بر روی تابلوهای صرافی نوشته شده، توجه نکنید و حتما با فروشنده چانه بزنید. به هیچ وجه بیرون از صرافی اقدام به فروش دلارتان نکنید.
•    فکر پول شویی در ترکیه را از سرتان بیرون کنید. خرید و فروش ارز در صرافی ها بشدت کنترل می شود.
•    بهتر است در صرافی ها، دلار خود را به لیره تبدیل کنید؛ زیرا هتل های ترکیه این کار را با پور سانت بالایی انجام میدهند که برای شما مقرون به صرفه نیست.

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟,قیمت تور مشهد,نرخ ویژه تور مشهد,بهترین تورهای مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: